Mauritius - Cestopisy

Mauricius 11/2017 Návrat po 10 letech

Maruricius očima batůžkářů se dvěmi dětmi. Aneb po 10 letech se sem vracíme, abychom oslavili výročí naší svatby zde před 10 lety.

Cestujeme jako rodinka - Jana, Bohouš, Bohoušek(7) a Luky(4). Tato cesta má být oslavou našeho desetiletého výročí manžeství. Brali jsme se právě zde před 10 lety 12.12.2007
Tenkrát jsme si řekli, že jestli to jeden s druhým tak dlouho vydržíme po 10 letech se sem vrátíme. A jak jsme řekli, tak také plníme.

Týden před odletem Pravda je, že tenkrát probíhala příprava poměrně důkladně. Vše bylo rozplánováno, co vidět, co navštívit, kam se který den přesunout, a vše bylo připraveno.
Dnes máme týden do odletu, a krom toho, že jsme koupili letenky a zarezervovali na bookingu nějaké dva apartmány, a zařídili si auto nemáme nic. Nemáme ani předbaleno, natož zabaleno. Nic nechystáme ale ani nemáme čas něco studovat. Co se změnilo, kam pojedeme na výlety, prostě nic. Tak nějak jsme přípravu odflákly. Ale nezoufáme, takových cest už jsme zažili spoustu. A vlastně je to i nejlepší, naházíme do batůžku pár hadříků a vyrazíme za dobrodružstvím, ono nám osud ukáže směr. ….
…. cesta je přece cíl….

Středa 15.11.2017 den před odletem Tak máme zabaleno, vše snad připraveno. Zítra odlétáme, jak doufáme, za teplem a moříčkem. A hlavně se těšíme na odpočinek a společně strávený čas s dětmi.
Tentokrát máme věcí víc než jindy. i já si přibalila o nějaké to tílko navíc. To víte neletíme do Thajska, kde je obchůdek na každém kroku a navíc vše levné.
Dokonce tentokrát bereme dětem kroksíky a nám pantoflíčky „na doma“, což je dost velký luxus.
Jinak klasika, pár kraťásků, triček, šnorchly a brýle, hlavně plavečky a moje „velká“lékárna. :-)
Dokonce jsme už zvládli check-in, takže víme kde budeme sedět, a že budeme vedle sebe. Jako „bonus“ máme samostatný balík dvou podsedáků pro děti do auta, neb máme na celou dobu půjčené auto a samozřejmně bez autosedaček.
Jinak klasika - dva batohy do podpalubí, a jeden malý přírůční batůžek s tablety, čtečkou a sváčou do letadla.
Letíme z Prahy směr Víden, a dále přímým letem Víden - Mauricius, kde si na letišti vyzvedneme auto a jedeme do Flick a Flaq do prvního apartmánu.
Tak nám držte palce, ať vše dopadne jak má.

Na místě Píše Jana , vsuvky Bohouš. Omluva za chybějící háčky a čárky , píšeme na tabletu a Wi-Fi je mizerná. Souhrn pa -po
Mauricius 16.-17.11.2017
Den odletu, včera jsme vše zabalili a tak už po ránu nic neřešíme. V klidu snidačka připravit svaču na letiště do Vídně, kde nás čeká 5 hodin čekání. Na letiště nás veze strejda Jirka. Od bavili jsme se už včera a tak už tam nemusíme čekat dvě hodiny před odletem a máme jistotu ze sedíme vedle sebe. Batohy máme tentokrat „poradně “ težké. Bohouš 11,6 kg , já 10,5 kg. Kam se to hrabe na Thajsko. Je pravda, že Thaj už víme do čeho jdeme, ze tam toho stejně spoustu nakoupime - trička, kratasky, košile a tak. Co si pamatujeme z Mauricia před 10 lety, tak toho tam bylo pomálu a tak raději beru víc triček dětem i sobě. Let z Prahy je krátký sotva si stíháme vypít vodu. Čekání na letišti si zpříjemníme pobytem v dětském koutku, kde děti dostatečně řádí. Mají tu i úžasné lehačky kde trávíme zbytek času koukánim na pohádky a lumpačenim. Let z Vídně je též v pohodě i když těch 10,5h je dlouhých. Dali jsme si ale dobrou večeři. Kluci koukli na pohádku v aj a v půl 10 večer zalehli. Máme zase čtyř sedačku uprostred a tak Bohousek úlehává na zem a Luky mezi nás. Letušky nic nenamítají ani když jsou turbulence. Kluci spí v kuse asi do půl čtvrté do rána. My s Bohousem jsme se ale moc nevyspali, jelikož Luky se pořad strašně roztahoval. Pak snídaně a v půl paté pristavame. Místní čas 7:30. Posun 3 h je v pohodě. Luky je cely nabitý adrenalinem jak se těší a ma radost ze už jsme na Mauriciu. Trochu jsme si počkali u pasové kontroly, ale pak už nás nic nebrzdilo. Přiletěli oba batohy i dětské podsedaky do auta. V půjčoveně na letišti si rovnou vyzvedavame autíčko. Hunday i20 bíle s 5 tis km najeto. Super. Jen to řízení vlevo. :-( S prvními km Myska trochu bojuje. Místo blinkrů stěrače , řadicí páka na druhé straně, přednost zleva ale na kruhači zprava, no masakr. Ale Myska to zvládá statečně, kluci vzadu ani nedutaji. Už by spali. “ Jo statečně zvládá , žena mě vzala spolu s navigací přes nějaké vesnicky, takže jsem musel furt řadit oteviranim okynek ve dveřích , blikat steracema, stirat blinkrama, objíždět mistnaky a stojící auta. Navíc vypla klimu abychom si zvykali na teplo, takže jsem se u toho i pěkne zapojil :-) “ Navigace přes Mapsme funguje dobře a tak asi po 40 min přijíždíme do Flic en Flac. Hned na zacatku Flacu zastavujeme u nákupního centra, které tu před 10 lety nestalo. Potřebujeme vybrat peníze z bankomatu, jelikož úbytko se platí na místě hotové, i když jsme ho rezervováli přes booking. V nákupním centru jdeme rovnou na shopping jelikož máme úbytování v apartmánu a plánujeme si vařit. Pak ještě nakupujeme v místních suvenyrech pohledy a já krásnou „bamboo“ tašku na pláž , no nekupte to jen za 250 rupii :-) “ Byla to podlost, kdo by měl sílu, po 20 hodinách na cestě a pekelnem soustředění při řízení, hlídat manželku aby neutracela ! “ Apartmánový dům jsme našli bez problému. Je na konci Flacu v klidnější části hned u moře. Máme tu apartmán se dvěmi loznicemi Cca 100m na 9 noci za 14tis Kč. Tj 21 tis rupie. Kluci hned skáčou do bazénu a kamarádi se s francoucouzi co už tam jsou. Pak začíná pravý nefalšování slejvák. Leje jak zkonve a jelikož jsme všichni z letadla unavení ulehame po svàče do postele. 3h spaní nám bodlo a ve 4 h odpoledne jsme jak rybicky a vyrazíme okouknout moře. Venku je jak v sauně. Vedro a vlhko. Skáčeme do moře a kluci, obvzláště Luky si to strašně užívá. Kluci běhají po pláži až do setmění, které je cca v 18,30. Sbírají mušlicky, kreslí do písku úlomky korálů a čachtaji nohy v moři. Na plaži dáváme i večeři. U místňáka ve stanku na pláži kupujeme 2 burgery a panniny, po 120 rupiich. Kurz je asi 10 rupii za 6 Kč. Jídlo v restauracích je nejlevnější tak za 200 rup. Spíše však za 400 rup za porci. Po setmění jdeme ještě do obchodu koupit nějaké bagety ke snídani a pivka na večer. Děti si dávají zmrzku a pak hupky do postýlky, ukládáme je v půl 10 večer úplně mrtvé ale spokojené. Jen ten deštník nám to dnes trochu kazil. A tak doufáme že příští dny bude lépe. Ceny Bageta 2,5 - 15rup
Máslo Flóra 100
Nutela 200ml -100rup
Mléko 1l - 35rup
Cola 2l 50rup
Voda 1,5l - 18 rup. Měla by byt v kohoutku pitná, ale pro jistotu jsme pro děti koupili.

Mauricius 18.11.2017
Sobota. Děti se na místní čas přepnuli hodně rychle. Vstávají v 7 ráno, což je jako ve 4h u nás doma. Jsou ale hodni, hrajou si člobrdo a nechají nás do 8 vyspat. Venku svítí sluníčko a tak se vstává dobře. Snídaně je typicky česká bagety s nutenou a bagety s máslem Flora a med. Děti mléko my kaficko. Po deváté už vyrazíme na pláž. Slunce zatím zálezlo za hustě černé mraky což nám ale nevadí , alespoň se první den nespálime. Občas na nás slunce vykoukne a ohřeje nás a tak jsme spokojeni. Je teplicko a moře je studené jen na první krok, ale jinak je teploučke a my se čachtame o sto šest. Luky se učí snorchlovat a po pěti min už si snorchluje krásné sám a pozoruje korály a loví mušlicky. Kluci pak společnými silami staví velkou chobotnici z písku. Lidi je na plazi jen trochu. Šnorchluje i Myska ale ten neloví mušle ale rovnou peníze. A vyylovil si sto rupii, což jsou 3 pivka. Oběd si dáváme v apartmánu. Červenou omáčku a těstoviny, kluci dlabou o sto šest. Bohousek píše úkol. Pak vyrazíme na výlet. Myska už zvládá řízení skvěle. Už žádný stěrač místo blinkrů. Jen se u toho řízení trochu potí. :-)Jedeme do Vanilla parku, což je krokodýli park a želvy zoo v jednom. Kluci obdivuji krokodýli. A jsou nadšeni ze želviček. Krmí je a hladi si je. Některé se vysloveně nechávají drbat na krku. Je to fakt super. Jsme tu do půl 6 prakticky až do zaviracky. Pak jedeme na nejjižnější část ostrova. Útesy Gris Gris. Kocháme se zapadajícim sluncem a kluci si vychutnavaji zmrzku. Po pravdě je to hodně dráha zmrzka. Velký točeny kornout stal 150rps, to je sila. A nejhorší je, ze nevíme zda nás mažňák okradl, nebo je to normální cena. Je pravda, ze evropské zmrzliny jsou tu drahé. Ale místňácká na tyčce stala 11 rps. v supermarketu. Pak jedeme dal. Zastavujeme jen na vyhlídce na západ slunce. A pak v supermarketu nakoupit čerstvé bagety a něco k obědu na zítra. Klukům kupujeme kbeliky na pláž a my si kupujeme rum s kolou na večer. Domu přijíždíme v 8 celkem znaveni. Dáváme rychlou veču. Čínské nudlove polévky. Za zdravou stravu bychom dostali určitě pochvalu. :-)Ale abychom zlepšili skóre. Jako zakusek si dáváme čerstvý ananas, který jsme koupili oloupany přímo před apartmá nem při cestě z pláže. Půl ananasu za 50rp. Jak sedíme u večeře svlecení jenom v trenkach, tak si poprvé vsimneme jak jsme prismahli…. Asi nás pece za jízdy Hyundai, jinak to není možné, vždyť dopolko bylo polojasno a my byli namazani :-)

Ceny Vstup Vanilla park na želvy 450 rp dospěly , 350 děti. Pivo plech 330 měl za 38rp Kybliky s babovkami pro kluky za 100 rp jeden
Mauricijský rum 350
Čínská polévka 24 rp
Krmeni želv 25 rp za ks
2,5 kg rýže 80 rp
Těstoviny 45 rp
1kg mraženych kuřecích prsou 200 rp

Mauricius 19.11.2017 Neděle - den nic nedělání
Dnes jsme si řekli že dame odpočinkový den. Ráno jsme zašli na pláž. Myska našel strom co dělal stín až do moře. Kluci radili ve vodě. Pořad snorchlovali a stavěli jsme hrad z písku. Je však neděle a tak se pláž začíná plnit místními mažňáky. V neděli tu opravdu nic nedělají a na plážích se schází cele rodiny, party mladých a všichni piknikuji, slaví, povidaji si, popijeji, jedí, koupou se a tak vůbec. Pláž začíná býk k polední už fakt narvaná mažňáky. Skoro bych řekla, ze na jednoho bílého turistu je tu 100 místních. Je to neobvykle a trochu zvláštní. My co známe Asii jsme tohle zatím nikde v takové míře neviděli. Místní včetně babiček a dědečků sedí pod stromy, koupou se a relaxuji u moře. Po jedné odpoledne jdeme vařit oběd. Opět vaří Myska, vůbec jsem netušila, ze si sebou vezeme na dovolenou i dvorního kuchaře.